حجت‌الاسلام موسوی با بازخوانی برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت، بر لزوم پرهیز از هتاکی در قالب واژه انتقاد، یادآور شد: در نقدها باید خط قرمز داشته باشیم و بنا به فرموده رهبری هتک حرمت حرام است.
کد خبر: ۹۱۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 31 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن تبریک میلاد سراسر نور نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، ولادت امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت، یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبار را گرامی داشت و اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی در سطح کشور، نحوه برگزاری ویژه‌برنامه این مناسبت‌ها به شکل متفاوت برگزار می‌شود.

وی با محکوم کردن اقدام نابخردانه نشریه فرانسوی «شارلی‌ابدو» به جهت انتشار کاریکاتور موهن حضرت محمد(ص)، افزود: نبی مکرم اسلام(ص) فقط مربوط به مسلمین نیست بلکه ساحت مقدس ایشان متعلق به همه ادیان آسمانی و خاتم پیامبران الهی است و توهین به پیامبر بزرگ اسلام، توهین به همه پیروان ادیان است که می‌بایست همه این اقدام را محکوم می‌کردند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل انجام این کار در این مقطع زمانی کاهش فشارها و انحراف افکار عمومی علیه رژیم صهیونیستی و همچنین حکام خائن جهان اسلام است، تصریح کرد: بروز چنین اتفاقاتی موجب شناخت بیشتر دشمن می‌شود و نباید به زبان، لبخند، ظاهر اتوکشیده و معطر آنان اعتماد کرد و فرانسه در این موضوع نشان داد یک مطیع محض در راستای منافع استکبار جهانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عکس‌العمل مردم جنگ‌زده و مظلوم یمن در این شرایط سخت علیه دسیسه مستکبران بسیار ارزشمند و قابل تحسین است، خاطر نشان کرد: باید چنین اقداماتی از سوی عربستان، مصر، کشورهای حوزه خلیج‌فارس و غیره که مدعی در امورات امت اسلام بوده و از برکات دین اسلام متنعم هستند این سیلی به گوش استکبار جهانی نواخته می‌شد و عکس‌العمل نشان می‌دادند.

وی با ابراز تأسف از اقدام حکام برخی کشورهای عربی در پی ابراز نارضایتی و پشیمانی از تحریم کالاهای فرانسوی، ادامه داد: دولتمردان کشورهای عربستان و امارات پس از تحریم کالاهای فرانسوی توسط مسلمانان، با «مکرون» تماس تلفنی برقرار و ابراز همدردی می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی با بازخوانی برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت، بر لزوم پرهیز از هتاکی در قالب واژه انتقاد، یادآور شد: در نقدها باید خط قرمز داشته باشیم و بنا به فرموده رهبری هتک حرمت حرام است.

امام جمعه لارستان با ابراز تأسف از عبور آمار میزان مرگ‌و‌میر ناشی از کشور در سطح کشور از مرز ۴۰۰ نفر در یک شبانه‌روز، گفت: در اغلب نقاط کشور وضعیت کرونایی قرمز است و به لحاظ اهمیت موضوع مقام معظم رهبری برای توجه دادن اذهان همه مردم و مسوولان به سمت جدی بودن خطر کرونا، جلسه خود را پس از برگزاری چند جلسه مجازی، این بار به شکل حضور تشکیل جلسه دادند.

وی بر لزوم تلاش مضاعف و به‌کارگیری ابتکارات جدید برای مواجه با ویروس کرونا، افزود: مسوولان بهتر است بستری برای انتقال ایده‌ها و افکار آحاد جامعه به مسوولان فراهم شود و از طرفی با اتخاذ تصمیم‌های قاطع حاکمیتی جدی باشند و با تخلفات برخورد مناسب کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر لازم‌الاجرا بودن دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، یادآور شد: اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی در خصوص محدودیت‌ها و همچنین همکاری همه دستگاهها و مردم می‌تواند راهگشای عبور از بحران کرونا باشد.

وی با ابراز خرسندی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم لارستان و کنترل نسبی کرونا، افزود: اولویت سلامت مردم است و اگر جایی بین اقتصاد و سلامت مردم تعارض ایجاد شد، سلامت مردم مقدم است.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه در مقطعی از زمان آمار فوتی‌های کرونایی در سطح لارستان افزایش چشمگیری یافت به‌گونه‌ای که حتی با آمار میزان مرگ‌ومیر در استان فارس برابری می‌کرد که دلیل آن رفت‌وآمد برخی از مردم به استان‌های همجوار بود و مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شد، بیان کرد: خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیماری کرونا در لارستان با همکاری مردم کنترل شد که این مهم همچنان می‌بایست تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی از آغاز مرمت و بهسازی حوزه علمیه برادران علی‌بن ابی‌طالب(ع) و همچنین حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران لارستان با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این بودجه از محل پرداخت وجوهات خمس با اجازه مراجع عظام تقلید تأمین‌شده است.

امام‌جمعه لارستان ادامه داد: در هفته اخیر جلسه ائمه جمعه شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و بخش‌های تابعه در دفتر امام جمعه با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس و مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس برگزار شد.

وی ضمن عرض تبریک به مدیرکل جدید اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان، به بیان گوشه‌ای از درخواست‌های صورت گرفته از معاون وزیر راه در جلسه تودیع و معارفه اشاره کرد و افزود: سه اولویت مردم لارستان اتمام پروژه دوبانده کردن محور جهرم-لار به بندرعباس، راه‌اندازی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لارستان و تحقق اجرای راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس که هر سه مورد از مطالبات جدی و دیرینه مردم است و می‌تواند موجب رشد و توسعه می‌شود و طبق قول مساعد معاون وزیر راه این مطالب به دست وزیر راه و شهرسازی خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار